Friday, February 3, 2012

Tips E-Biz




Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bertemu kembali..
Apa khabar sahabat?
Saya mengharapkan anda berada di dalam keadaan sihat walafiat sentiasa. Jarang saya update blog ni. Bukan sebab tak ada masa je, kadang2 tak tahu apa yang perlu di tulis kat sini.. hehe..
Tapi hari ni, saya mendapat satu ilham hasil daripada menelaah beberapa kekurangan yang ada pada diri sendiri. Maaf cakap, kadang2 memang tak ada masa untuk menulis, ada beberapa tips yang mungkin berguna untuk anda akan saya kongsikan. Teruskan bacaan ok? :)
Owh ya,, sebelum terlupa, macam mana dengan Bonus Eksklusif dan Tawara Istimewa yang saya berikan? Ianya berkaitan Teknik Pemasaran Email yang menguntungkan Di harap anda berpuas hati, itu adalah hasil kerja kedua saya selepas Panduan WEB Mudah. Dari semasa ke semasa InsyaAllah akan saya perbaiki penulisan saya. Kadang2 Ilmu yang bermanfaat macam tu rugi kalau kita tak kongsikan. Hah, ada juga rakan yang ingin menggunakan bonus yang saya berikan untuk mengumpul list mereka, Saya benarkan wahai sahabat.. tiada halangan… :8
Mulai hari ini anda jangan lepaskan peluang keemasan yang telah diperolehi tersebut dengan
membaca, mentelaah dan akhirnya mempraktikkannya! Kalau anda membaca tapi tidak praktikkan, rugi owh~
Baiklah, Saya adan soalah yg nak diajukan kepada anda. Sudahkah anda menjalankan
Perniagaan Internet anda sendiri? Kalau jawapan anda ialah ‘YA’ maka itu satu
perkembangan yang baik maka saya ucapkan setinggi-tinggi SYABAS dan berkalung-kalung TAHNIAH! Namun jika jawapan anda adalah ‘TIDAK’ , anda tidak perlu bimbang kerana kejayaan itu tidak datang sekelip mata, perlu berusaha dari semasa ke semasa yang penting
perlu dilakukan dengan penuh minat dan fokus. Inysa-Allah jika anda
bersungguh-sungguh pasti kejayaan akan mengiringi.
Bagi anda yang belum lagi memulakan Perniagaan Internet tapi memiliki semangat
berkobar-kobar untuk membina empayar Perniagaan Internet anda sendiri, saya
berikan beberapa tips-tips untuk anda. Ianya bukan sekadar kata-kata, tetapi lebih cantik kalau saya kataka ianya sebagai satu perkongsian berharga. Tips untuk memulakan perniagaan Internet:
1. Memiliki Domain anda sendiri (anda perlu faham apa itu domain & apa itu Hosting)
2. Mendapatkan Hosting yang baik (lihat dahulu segala features, kalau tak faham boleh bertanya)
3. Bina web atau blog anda sendiri (lagi elok anda boleh belajar dan ciptanya sendiri kerana ianya boleh menjimatkan kos)
4. Membina Mailing List anda (Gunakan autoresponder)
5. Isi kandungan blog anda mestilah berkualiti (berkongsi sesuatu yang berfaedah)
6. Promosi (belajar cara menarik traffic ke laman Web anda
7. fahami teknik backlink
8. Belajar dari Internet Marketer yang bukan sahaja terkenal, tetapi sanggup meluangkan masa untuk anda.
9. Berhati-hati sebelum sertai sesuatu perniagaan. (elakkan sertai perniagaan yg HYPE)
10. mampu menyusun strategi untuk mencapai matlamat anda dalam E-biz
Baiklah, anda mungkin pernah mengalaminya atau masih terlalu baru dan tidak tahu apa2 di dalam E-biz ini. Ianya tidak menjadi masalah, kerana saya juga seperti anda dahulu. Bukan sebagai hasutan tetapi sebagai niat untuk berkongsi.. ;)
Ini sahaja untuk setakat ini, dan InsyaAllah akan datang saya akan tambah lagi.. =)
P/s: Saya nak berikan sesuatu untuk anda, sekiranya anda masih belum mendapatkanbonus PERCUMA dari saya klik sini untuk daptkannya http://www.ziddu.com/download/18494795/Panduanteknikkumpullist.pdf.html

No comments:

Post a Comment