Saturday, December 25, 2010

Panduan Asas website

images
Salam sejahtera kawan2.. hehe.. lama dah x post. sekarang agak sibuk sikit dgn projek baru. :cool: nak tgk blog pn tak ada masa daa. sedih betul.. tapi alhamdulilah, dalam masa kesibukan mcm tu sy masih dapat beri tunjuk ajar mereka-mereka yang nak belajar buat website. Minta ampun ye kalau mesej tak terbalas, panggilan tak terjawab. tak disengajakan.. :8
Dalam waktu-waktu sibuk macam tu, sy sempat juga menjalankan sedikit kajian (saja-saja) mengenai pembangunan laman web.. :)  bukan mudah untuk faham dan bukan susah untuk mencuba.. Hasil daripada kajian tu rata-rata ramai yang berminat untuk berniaga online dan ramai yang nak belajar buat web.. betul.. tahun lepas sy berjaya mengumpul list seramai 700 dalam masa 2 setengah bulan. ramai yang nak dapatkan panduan/tutorial percuma. Yelaa.. Free kn. Sape tak nk? he3.. :love:  Apa yg sy berikan adalah tutorial PERCUMA menjalankan perniagaan internet. ianya merangkumi cara-cara asas setup web sendiri menggunakan NVU, panduan penggunaan Autoresponder dan beberapa teknik promosi yang berkesan.. 8)
Bagi mereka-mereka yang berminat, sila dapatkan tutorial tersebut di sini. Mudah dan praktikel.
bercakap pasal Autoresponder, mungkin ramai yang dah tahu kebaikan dan keperluannya. bagi mereka-mereka yang tak ada modal nak bayar bulan2 perkhidmatan  Autoresponder, anda boleh cuba gunakan skrip yang boleh dipasang sendiri pada hosting anda. Tiada charge bulanan. ianya FREE Of Charge.. ;) anda boleh dapatkan maklumat di sini.
Walaubagaimana pun,  Self Host Autoresponder ini ada kelemahannya. Tapi tak salah bagi mereka-mereka yang tiada modal lagi. Apa-apa pn boleh semak sini. Kalau anda rasa-rasa anda ada modal, dan nak cuba sesuatu yg lebih baik sy sarankan anda gunakan TrafficWave. Ianya sama sahaja dengan Aweber atau pun Getresponse. Tp bg sy TrafficWave ada kelebihan tersendiri.
Atara kelebihan yang sy suka pasal TrafficWave ni:
1. Ianya lebih murah berbanding Aweber & Getresponse
2. Penggunaannya sama seperti Aweber dan Getresponse. Mudah untuk digunakan.
3. Servis pun cantek 8)
4. Dan yg paling sy suka, TrafficWave tak kenakan cas tambahan seperti Aweber apabila lebih 500 sbscriber. Harga Menten. No Added Charges :) Anda boleh check harga di sini
5. sampai satu tahap, anda dah x perlu bayar apa2.. he3 :)
haa..  Sape rase berminat boleh tgk di Tutorial WEB. jom sama-sama belajar, sama-sama tlog, sama-sama buat duit.. ;)

No comments:

Post a Comment